PROJECTE RESPECTE- VALEUR "Vivre la diversité dans le respect mutuel en Europe"

El Projecte RESPECTE és la versió Gironina del Projecte europeu VALEUR.

Aquest s’adreça a la població jove de centres educatius i preveu la implicació directa de l’alumnat, el professorat i l’entorn local d’un total de vint centres dels 3 països implicats. Així amb l’acció a realitzar es pretén arribar tant a centres educatius, professorat i famílies, com a les associacions, entitats i administracions locals, de cada territori d’intervenció.

En concret, es proposa realitzar accions de formació, sensibilització i presa de consciència sobre els estereotips i la no-discriminació, que han de finalitzar en la realització, edició i difusió de materials de comunicació audiovisual realitzats pels joves.

Per a la seva realització, es desenvoluparan metodologies participatives, tant pel que fa a la planificació de les activitats, com en l’elaboració dels materials. El projecte proposa una intervenció socioeducativa de caràcter preventiu i que, a més, afavoreixi el coneixement mutu entre els col·lectius participants.



Figueres

Davant la violència... from respecte2 on Vimeo.


Making Off - Davant la violència... from respecte on Vimeo.



Making off Projecte Respecte - Figueres from respecte on Vimeo.

ET Figueres: Spots contra el silenci i la indiferència davant les situacions de violència i discriminació: l'exemple del bulling i la violència sexista.

 
Spot 1:

Estem en una biblioteca (biblioteca pública de Figueres)...
Veiem un pla general de normalitat. Gent estudiant, molt de silenci, nois buscant i consultant llibres…
Veiem a una parella sentada que està assentada (Sara+Dani)... La noia reconeixa a un seu amic (Lluís) assentat a la taula del costat i s’aixeca a saludar-lo. En Dani els veu i es va ratllant, fa cara de gelós, no li agrada que la seva xicota parli amb altres nois. De cop i volta no aguanta més, s’aixeca i, agafant-la pel braç, se l’emporta darrera una estanteria.
Es senten crits:
Dani: - T’he dit o no t’he dit mil vegades què...
Sara: - Deixa’m, m’estàs fent mal...

Veiem com tota la gent de la biblioteca es posa els auriculars i deixem
de sentir la discusió. També en Lluís es posa els auriculars i continua estudiant com si no haguès passat res.
Altre cop, pla de normalitat de la biblioteca… però ara tothom amb auriculars i en Dani i la Sara discutint.
Apareix la inscripció: No et tapis les orelles.


Spot 2:
 Ambient de treball... Veiem un noi (en Ferran Ponsa) com està arreglant una màquina. S’hi acosten dos nois (l’Adil i en Marco) i se’n riuen d’ell. Un li comença a disparar grapes mentres l’altre li xuta la caixa d’eines.
-
 Hora de l’esmorzar. Veiem en Ferran menjant-se un entrepà, una mica separat de la resta de companys. Altre cop s’acosten l’Adil i en Marco i li agafen l’entrepà per tirar-lo a la basura.
-
 Estan tots a classe i quan entra en Ferran en Marco li fa la “traveta”.
-
En cada una de les 3 ocasions els companys es tapen els ulls amb un drap per no veure el que està passant i continuen fent el que estaven fent amb tota normalitat.
Al final surt un pla general de tothom a classe amb els ulls tapats i veiem com l’objectiu de la càmera també es tapa amb un drap.
Apareix la inscripció: No tanquis els ulls.